Ugrás a tartalomhoz

Gazdasági tanácsadás (videóval frissítve)

Mezőkövesd hírei

Az új, online pénztárgépek bevezetéséről tájékoztatták a gazdasági társaságok képviselőit április 23-án. A törvényi változás főként a kereskedelem, illetve a vendéglátás területén tevékenykedő cégeket érinti.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett tanácsadás keretében dr. Baté Zsuzsanna, NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság jogi szakreferens és Kiss Roland, a Pikers Kft. ügyvezetője tájékoztatta a mezőkövesdi cégek, vállalatok képviselőit az új, úgynevezett online pénztárgépek bevezetéséről.


ONLINE PÉNZTÁRGÉP

Az online pénztárgép célja, hogy közvetlen kapcsolatot és kommunikációs lehetőséget nyújtson a kereskedelem és vendéglátás területén tevékenykedő cégek pénztárgépe, pénzforgalma és a NAV rendszere között.
A jogszabályi előírások alapján június 1-jétől kötelező az új online pénztárgépek használata azon cégeknél, ahol eddig elektronikus naplót nem vezettek. Ahol e naplót használják, azok számára december 31-e az a határidő, amikorra kötelező az új rendszer bevezetése.
A tájékoztatóból az is kiderült, hogy még nincs a hatóság által elfogadott online pénztárgép-prototípus, ezért míg nincs hitelesített eszköz, addig természetesen nincs szankció sem.
A tanácsadás során arról is információt kaptak az érintettek, hogy előreláthatólag 50 ezer forint állami támogatást lehet majd igénybe venni a készülékek megvásárlására.
A gép megvétele és üzembe helyezését megelőzően a cégeknek regisztráltatniuk kell a NAV felé az online pénztárgép-használatát.

Kapcsolódó hírek