Ugrás a tartalomhoz

Változások a Járási Hivatalban (videóval frissítve)

Mezőkövesd hírei

Szervezeti átalakítások történtek a Járási Hivatalban a közelmúltban. Emellett bővült a Hivatal feladatköre is.

2013. január 1-jétől a közigazgatási rendszer átalakítása során létrejöttek a járások és a járási hivatalok, köztük a Mezőkövesdi Járási Hivatal is, amely 23 települést foglal magába. Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatalában 96 fő dolgozik. A hivatal okmányirodai, gyermekvédelmi, gyámügyi feladatokat, valamint egyes szociális, környezet- és természetvédelmi ügyek intézését látja el. Emellett szakigazgatási szervként a hivatal berkein belül működött a járási gyámhivatal, a földhivatal, a munkaügyi kirendeltség. Idén áprilisban azonban módosult a Járási Hivatal szervezeti felépítése.
„Április 1-jétől az eddigi szakigazgatási szerveink nem maradtak meg önálló, megyei irányítású szerveknek, hanem osztályonként kerültek be a Járási Hivatalba. Tehát a munkaügyi kirendeltség Foglalkoztatási Osztályként, a földhivatal Földhivatali Osztályként, a gyámhivatal Gyámhivatali Osztályként működik a továbbiakban. Ugyanígy az Állategészségügyi és Népegészségügyi Osztályunk. A Hatósági Osztályunk továbbra is osztályként tevékenykedik. Az okmányiroda pedig Kormányablak Osztályként végzi a munkáját” – mondta el Kerékgyártó László, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatalának vezetője.
Márciustól újabb feladat került át a Járási Hivatal hatáskörébe: a Foglalkoztatás Helyettesítő Támogatást a Járási Hivatal Hatósági Osztályán igényelhetik az állampolgárok. Az ügyintézés az okmányiroda irodahelyiségében történik.


ÚJABB FELADATOK

2016. január 1-jétől újabb tevékenységek kerülhetnek át a szervhez. Az, hogy pontosan milyen feladatok tartoznak majd jövő évtől a járási hivatalhoz, még később körvonalazódik. Jelenleg ezek jogszabályi, törvényi előkészítése zajlik. „Az átalakítások célja, hogy az állami feladatokat, ügyeket egy helyen tudják elintézni a lakosok. A Kormányablak kialakítása is azt szolgálja, hogy ne az ügyfelek utazzanak hivataltól hivatalig, hanem az iratok utazzanak, hogy próbáljuk meg egy helyen elvégezni az ügyintézését. Most már a Kormányablakunkban 378 ügykört kezelünk kibővített ügyfélfogadási időben” – tette hozzá a hivatalvezető.
A Hivatal napi szinten kapcsolatban áll a járásban működő önkormányzatokkal. „A közigazgatás átalakításával tőlük is kaptunk, kapunk át feladatokat. Egy jól működő hivatali rendszerhez elengedhetetlen a jó együttműködés, a zökkenőmentes kapcsolattartás és a jó problémamegoldás. Azt tudom mondani, hogy a 23 település vezetőivel, jegyzőivel kiválóan tudunk együtt dolgozni nap mint nap, segítve egymás munkáját” – mondta Kerékgyártó László.
Várhatóan 2016. július 1-jétől vezeti be a Kormány a közszolgálati életpályamodellt, amely révén egy kiszámítható, biztos, stabil jövő várható a közigazgatásban dolgozók számára.

M. Zs.

Kapcsolódó hírek