Ugrás a tartalomhoz

SZOLGÁLTATÓ KÖZIGAZGATÁS

Mezőkövesd hírei

10 milliárd forintot fordít az állam a járási hivatalok, kormányablakok informatikai fejlesztésére, a bürokrácia csökkentésére. Magyarország Kormánya két európai uniós projektet indított el a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése érdekében.

„A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című uniós források révén összesen 10 milliárd forintot fordítanak az ügyfélkiszolgáláshoz szükséges technikai feltételek és a központi szolgáltatások, valamint az azokat kiszolgáló infrastruktúrák fejlesztésére.
A járási hivatalok infrastruktúra-fejlesztésének legfontosabb célja az elavult informatikai eszközök, a szerverek cseréje, az egységes központi informatikai rendszerek bevezetése. Ezek a járási hivatalok, kormányablakok közötti munkafolyamatok leegyszerűsítését, az adatközlés és -kérés folyamatának felgyorsítását szolgálják. Összesen 16 ezer munkaállomást hoznak létre, 3000 táblaszámítógépet és 6500 nyomtatót helyeznek majd üzembe. A projekt révén kialakítják még az egységes ügyfélhívó rendszert, emellett egy központi időpontfoglaló alkalmazást is bevezetnek az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés érdekében. A jogszabályi, törvényi változások gyorsabb nyomon követésének érdekében tovább bővítik az információs, tartalomszolgáltató, úgynevezett Tudástár rendszert is.
– A két pályázat révén jelentős mértékben fejlődik a járási hivatalok, kormányablakok informatikai rendszere, amely hatékonyabb, gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést eredményez. A kormányablakokban intézhető ügytípusok folyamatos bővülése miatt elengedhetetlen, hogy az ügyintézők minél modernebb, egyszerűen kezelhető informatikai háttérrel dolgozhassanak. A beruházások révén tovább rövidülnek az ügyintézési határidők, bővül az elektronikus ügyintézés. Ezek a fejlesztések jól illeszkednek a kormány 2015-ben elindított Államreform 2 programjához, amelynek célja a bürokrácia továbbcsökkentése. Június 5-től augusztus 6-áig tartott konzultáció eredményeként 2016 januárjától ingyenes lehet például az igazolványcsere, az erkölcsi bizonyítvány, adóhatósági igazolás is – mondta el Kerékgyártó László, a B-A-Z. Megyei Kormányhivatal Mezőkövesdi Járási Hivatalának vezetője.
A két európai uniós beruházás keretében több mint 5000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző vesz majd részt a projektben megvalósuló alkalmazások, eszközök használatához kapcsolódó képzéseken.

M. Zs.

Kapcsolódó hírek